spindelnät och skalbaggar

På något konstigt höger så lyckas jag alltid lura in mig själv att det ska bli jättemysigt att åka till skogen och plocka svamp. En gång om året går jag på det, inte mer. Visst; det är ganska så behagligt de första tjugo minutrarna, sen börjar det så sakta bli väldigt påfrestande.

För det första brukar jag inte hitta så mycket svamp, för det andra så ser jag dåligt. För det tredje får man spindelnät och kryp i huvudet vart man än vänder sig. Det hela brukar sluta med att jag plockar min del svamp, sätter mig på en stubbe och gnäller tills det är dags att åka hem.

Mina föräldrar har för övrigt konstiga saker för sig i skogen. Min mamma skriker ut random saker då och då och pratar också med skogen, meddans min pappa pratar med fåglar.

Jag får hålla fokus på den där middagen med stekt kotlett, trattkantareller och brunsås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0