before bedtime

Sista internetchecken innan sängdags nu. Gud vad nörd jag lät där.

R E T L I G A  P Å S T Å E N D E N

"Man blir kär i personen, inte i könet"

För det första så tycker jag att det låter som att man ber om ursäkt för sig själv och att man känner att man måste bortförklara sin sexualitet. Men de som är hetero eller homo då? Blir de bara kära i könet, eller hur funkar det? Nej; kön spelar roll, precis som personlighet, kemi och allt det där andra också spelar roll.

"Nejdå! Jag har absolut inga fördomar"

Jo, det har du, för det har alla. Sen om du är medveten om dem eller inte är en annan femma. Träffar du en ny människa så skannar du automatiskt av den här personen genom att titta på utsidan och skapar sedan en uppfattning. Vi placerar människor i fack för vår egen skull och säkerhet, men det är inget fel med det, det är naturligt. Fördomar är okej, vi måste ha fördomar. Det viktiga är hur vi hanterar dem, att vi vet om att de finns där och att vi låter de stanna i våra egna tankar och ger personen en chans att motbevisa eller bevisa att vi hade rätt/fel. 

To be continued, eventually.

Dagens kommentar: Men oj! Nej.. jag trodde bara jag hade fått gäddhäng.

Nu börjar sängbegäret ta över här, så godnatt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0