534562452 frågor

Well, inte riktigt kanske, men nästan!

Precis hemkommen från kära skolan min där vi först slöade lite i Oscars & company's lägenhet och sedan bar det av ner till stranden för att ta ett septemberbad. Det är ju försent snart! Väldigt kallt men också väldigt uppfriskande, haha! Innan jag doppade huvudet kunde jag knappt andas där i vattnet. Fick låna Andreas baddräkt, en sådan har jag nog inte haft på mig sän jag var högst nio år gammal. Den var röd, väldigt Baywatch sådär, kände mig nästan som Pamela Andersson när jag sprang där på bryggan, om man då bortser från kylan, miljön, ja.. från allt egentligen.

Jag snodde en lista från Sara för jag vet att ni så gärna kommer att läsa igenom hela, haha!

1. Vad heter du? Call me Muffin.
2. Har du fler än ett namn? Ja, Maria och Vera.
3. Vad är det för färg på dina strumpor? En röd med en döskalle på och den andra är Hello Kitty. ^_^
4. Något husdjur? Aww mina vovvar!
5. Hur lång är du? 166 cm ungefär.
6. Skulle du vilja vara längre/kortare? Nej jag är ganska nöjd.
7. Vad är din naturliga hårfärg?
Ljusbrunt.
8. Pojk/flickvän eller singel? Never had never will have.
9. Är du kär? Nej, but she has the sweetest ass in the world!
10. När grät du senast? Jag tårade faktiskt lite igår.
11. Varför? Ett telefonsamtal.
12. Är du känslosam eller känslokall? Jag kan vara allt men innerst inne är jag nog väldigt känslosam.
13. Hur långt var/är ditt längsta förhållande? Que?
14. Vem betyder mest för dig?
Mina vänner och min vovve.
15. Bor dina föräldrar ihop? Tekniskt sätt ja, fast Kalle bor på tredje våningen.
16. Syskon? Jag har min kära storebror David.
17. Är du religiös? Inte direkt, men visst funderar jag mycket kring det.
18. Tror du på andar och liknande? Absolut!
19. Saknar du någon just nu? Ja, det gör jag.
20. Vad har du på väggarna? Teckningar jag ritat, tavlor, foton, klassfoto, schema, termometer..
21. Vad finns utanför ditt sovrumsfönster? Min granne? Och för nurvarande en väldigt fin kväll.
22. Vad såg du senast på bio? Harry Potter och Halvblodsprinsen! <3  
23. Favoritlåt? Enjoy The Silence med Depeche Mode.
24. Favoritartist? The Knife.
25. En låt du avskyr? Finns väldigt många.
26. Bakgrundsbild på datorn? Jag är ego och har en bild på mig själv haha!
27. Säg en mening som är sann? Den lilla lyckan är alltid stor.  
28. Vad är din passion i livet? Teater, att skriva, att skapa saker. Att hjälpa människor och få människor omkring mig att må bra. Att åka till Afrika och vara volountär är en av mina drömmar.
29. Fritidsintressen? Jag har mitt största intresse på fritiden så när jag kommer hem brukar jag mest glida runder och inte göra ett skit, haha.
30. Party hard eller mysa i soffan? Jag gillar båda men eftersom att jag ofta brukar bli rastlös så drar jag nog hellre ut!
31. Vart vill du helst åka just nu? Ett soligt paradis.
32. Ångrar du någonting du gjort? Jag ser ingen mening i att ångra saker, det du gör leder dig vidare och det du gjort kan inte bli ogjort, så vad spelar det för roll?
33. Vem ringde du senast? Kalle.
34. Och vem ringde dig? Peppe.
35. Föredrar du att ringa eller smsa? Oj svårt! SMS men jag kan bli för lat ibland utan T9, haha.
36. Hur ser drömpartnern ut?
Det går inte att säga, man klickar med den man minst anar. Någon som är glad och kan få mig bra humör, som jag alltid kan ha roligt med och känna mig avslappnad med oavsett vad vi gör. Jag ska inte känna att man måste något, jag ska bara kunna få vara om jag vill det just då.
37. Vill du gifta dig? Nja jag tror inte det, inte som jag känner just nu iallafall.
38. Är du lycklig? Visst går livet upp och ner men jag skulle säga att jag generellt sätt är väldigt lycklig. Vissa saker som hänt mig har fått mig att uppskatta saker och ge värde i allting som händer mig.
39. Har du någonsin älskat någon? Älskat som i varit kär, nej det tror jag inte.
40. Har någon sagt att du är vacker? Ja.
41. Har någon sagt att du är ful?
Inte vad jag kommer ihåg.
42. Är du nöjd med ditt utséende? Det går upp och ner.
43. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Jag tror på en dragning och en tanke om att den här personen har något speciellt, men att säga just kärlek bara genom att titta på en person är överdrift.
44. Har du många vänner? Ja det har jag, mina vänner är lite som min familj.
45. Känner du att du kan lita på dem? Jag vill gärna lita på folk samtidigt som jag är väldigt skeptisk.
46. Har du en stor familj? Inte direkt.
47. Kommer ni bra överrens? Det är upp och ner. Jag pratar ju knappt med min mamma så där är det ju dött lopp egentligen.
48. Hur ser man på dig att du mår bra? Oj, jag vet inte.. jag blir lugn och skämtsam med ett ärligt leende.
49. Hur ser man att du mår dåligt? Jag brukar sätta lurarna i öronen och dra mig bort från resten, ibland försöker jag också att hålla humöret uppe men det brukar vara någon som lyckas avmaska mig.
50. Vad tänker du på när du känner dig nere? Då brukar jag summera upp allting som jag grubblar över just för tillfället och förvärra allting på det sättet, haha.
51. Hur gör du för att bli glad igen? Mitt optimistiska tänkande brukar fungera. Det gäller bara att tala till sig själv, "Okej, jag har en dålig dag och jag mår piss just nu, men det är okej." Man måste påminna sig själv om att det kommer att bli bättre, att se den dåliga perioden som den är, just en period.
52. Tycker du om att sjunga? Jadå.
53. Och dansa? Absolut.
54. Vad har du för ögonfärg? Bruna.
55. Vad tänker du på just nu? Jag började tänka på det som Sara skrev här, haha.
56. Hur mycket är klockan? 18:59
57. Dags att sova snart? Ja för snart är Bolibompa slut.
58. Har du något smycke du aldrig tar av dig? Nej.
59. Säg tre sanningar om dig själv? Jag funderar väldigt mycket på vad folk tycker och tänker om mig, tyvärr. Jag älskar att bara vara själv ibland, köpa lite chips med dipp, hyra film, tända ljus och njuta i min ensamhet. Det är mysigt att bara filura för sig själv. En annan sanning är väl att jag är väldigt pessimistisk när det kommer till kärlek. Jag är helt övertygad om att jag är ämnad till att vara ensam, trots att jag någonstans innerligt hoppas på att bara för kunna uppleva kärleken. Iallafall en gång, det hade räckt. Det hade jag kunnat leva på livet ut.
60. Och tre saker du brukar ljuga om? Jag som vem som helst drar väl lite vita lögner ibland.
61. Någonting du helst inte delar med andra? Jag blir väldigt paranoid när folk inspekterar mitt rum och min dator, haha!
62. Vad är ultimat lycka enligt dig? Kärlek, att älska och att bli älskad. Att leva i nuet, uppskatta livet och låta sig själv vara optimistisk.
63. Vem vill du ge en kram just nu?
Nej, jag vill nog göra mer med henne än så!
64. Hur många barn vill du ha i framtiden? 2 stycken tror jag.
65. Flytta utomlands? Kanske inte flytta just nu men åka iväg för ett tag, javisst!
66. Vad är det värsta du vet? Jag vet faktiskt inte.
67. Blir du lätt myggbiten? Det brukar faktiskt variera, haha.
68. Var det stjärnklart igår natt? Kommer inte ihåg.
69. Hade du sovsällskap? Jag har alltid Pikachu där.
70. Vart befann du dig för åtta timmar sedan? I skolan.
71. Vad önskar du att du var bäst i världen på? TEATER! Haha.
72. Vad är en vanlig missuppfattning folk har om dig? Folk kan sätta mig i fack ibland känns det som.
73. En bra egenskap du har?
 Jag vill alltid hitta något gott i varje människa.  
74. Och en dålig? Ibland har jag svårt att låta bli.
75. Berätta en hemlighet?
 Nej! =D

Phew, det ni.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0