vaccinera sig?

Hello people! Har inte riktigt palla skriva idag, men nu känns det helt okej.

Ska man vaccinera sig mot svininfluensan? 

Jag har inte precis tagit den här hypade grejen med svininfluensan på allvar, så det känns lite konstigt när man får hem ett brev om vaccination, med datum och plats och allt. What is going on? Känner mig inte så speciellt motiverad heller, med tanke på att jag hatar sprutor + att man tydligen kommer att få ett par mindre trevliga biverkningar, bli sjuk och sådär. Det är kanske inte så farligt som jag har fått uppfattningen om att det är, haha. Jag vet inte.. ska man? 


En kille i min klass kände sig väldigt dålig idag, ont i halsen och sådär. Och han hade tydligen varit på ett läger där det fanns personer som hade svininfluensan, så det finns ju en risk att han blivit smittad. Känns läskigt att det kanske är så nära en? Krya krya! =( 

Nu ska jag nog snart gå och lägga mig. Vaknade en kvart innan min buss gick idag, vilket jag tänkte försöka undvika framöver. Inte roligt. 

Godnatt and sleep tight! 


Kommentarer
Postat av: marielle.

Jag håller med om att sprutor är något att hata! Det enda som gör att jag funderar är alla barn under 3 år, men hur ofta är jag i närheten av dem? ..

fy på det här!

2009-11-05 @ 11:03:12
URL: http://fransina.blogg.se/
Postat av: Sara

Alla barn under 3 år?



Men du får ju en chans, så varför inte ta den?

Vad är du mest rädd för, sprutan eller att kanske bli rejält sjuk?

Du kan få en liten släng av det, just för biverkningarna. Men är inte det bättre än att kanske ligga med det helt fullständigt?

2009-11-05 @ 11:54:46
Postat av: Muffin

Grejen är att biverkningarna är väldigt individuella, jag har en kompis som var sjuk i två veckor efter den. Och jag har inte tid med det just nu, i och med att vi ska börja turnera med vår kabaré.

2009-11-05 @ 17:06:36
URL: http://crapmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0