Back and forth.

Imorgon är det söndag. Söndag är ingen bra dag. Efter söndag kommer måndag, och på måndag ska jag till skolan. Efter två veckors påsklov har jag faktiskt börjat sätta mig ganska bekvämt i den lediga, soliga situationen. Kommer att kännas konstigt att behöva sätta sig i skolbänken igen för att prata om demokrati och universums slut. Jag vet, jag är en typisk bitter tredjeringare, med studenten som sitt ända sikte.

Jag vill verkligen inte plugga mer, det är helt sant, och förfärligt också för den delen. Lilla minsta uppgift vi får känns som det jobbigaste i världen ungefär, till och med om det är engelska eller teater. Är det för att jag är lat? Eller helt enkelt för att jag är så skoltrött som man kan bli? Jag har alltid varit en person som hatar att göra saker som jag tycker är tråkiga. Visst, det är väl alla, men skillnaden är att jag tar väldigt lång tid på mig innan jag väl får det gjort. Jag önskar att jag var en av dom som bara fick det gjort, och så var det färdigt med det. Spara det roliga till sist liksom.

Nu ska jag tvätta och städa lite och sedan får vi se om jag faktiskt orkar med nått plugg, hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0