PENSIONÄRER HERE WE COME

På lördag ska jag, Sarah och Josefine bege oss till Dunkerska vårdhem och underhålla gamlingar på självaste påskafton. Sjunga lite Ted Gärdestad, Povel, Hasse och Tage och annat som vi chansar på att de kommer uppskatta. Jag fick även idén om att vi kunde köpa ett påskägg med massa godis och bjuda på, bara för att vara söta och trevliga liksom. 600 spänn får vi, alltså 200 var. Och det lär inte bli sista gången! Jag ska bli rik på gamlingar. (Och går det inte vägen kan jag alltid lura i dem att jag är deras barnbarn)

Idéen från början var att Josefine och Sarah ville tjäna pengar så att de kan åka till Belgrad och titta på Eurovision Song Contest. Iofs kostar en biljett på första raden 6000 spänn, plus att resan, mat, boende och dylikt också måste betalas. Jag är tjurig och realistisk och tror inte riktigt att de kommer att lyckas, så jag behåller mina framtida slantar till roligare saker. Det är aldrig fel med pengar liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0