-

Idag suger ganska hårt, men det var väl en tidsfråga. Man kan inte ta hur mycket som helst och ständigt vara tvungen att försöka resa sig igen. Lustigt att folk är vän med en, men samtidigt måste hitta på en massa saker hela tiden och vara så jävla elak. Istället för att fråga "hur är det med dig?" eller kanske "jag känner att..." så får man ett elakt blogginlägg och en kommentar. Eller är det bara jag? Jo, jag vet hur du fungerar och ja, jag vet att vi är väldigt olika. Men skulle vi inte försöka ta hänsyn till det? Tydligen inte. Och nej, jag tänker inte spela "hej jag bryr mig inte och jag vill ha överläge", för jag är faktiskt väldigt ledsen och besviken, och förvånad för den delen.

Kommentarer
Postat av: Linda

*kram* ...

2008-02-14 @ 19:34:53
URL: http://songbirdie.blogg.se
Postat av: Sofy

Men vem är det som kbara drar då och kastar allt åt
helvetet? Vem är det som klandrar vem? Jag kan inte hjälpa att du är kär i mig, och jag kan inte hjälpa att du inte kan sluta vara det. Det är inte mitt fel. Jag gör ingenting för att du ska ha dom känslorna. Jag är som jag är, och du klarar inte av det.

Vad jag än säger och gör så heter det att jag är elak och självisk. När du ville dra, sa jag inte att du får göra det om du vill? Och sen vart du arg för att jag sa att du är som en lillasyster för mig. Du var ARG för det. Arg, Ingrid!
Du blev arg på mig och frågade "varför är du inte kär i mig?"
Jag sa att jag värdesätter dig lika mycket som min fucking bror, god damn it! Och du blev arg...

Och när jag hörde av mig till dig och BAD dig komma tillbaka så sa du "en månad tillm minst"... och det tolkar jag som att du inte har kommit över mig ännu.
Tidigare har du sagt att det enda du kunde göra för att komma över mig var att hata mig, så det ska du få göra. du ska hata mig så mycket så det gör ont. och då måste jag vara elak. för om du hatar mig så slutar du vara kär i mig, och sen kanske nångång så kan vi bli vänner igen och du uppskattar att jag ser dig som en lillasyster. för det kommer jag alltid göra din jävla bög.

dessutom köpte jag en hello kitty bok till dig i förrgår, och den ska jag skicka till dig på din födelsedag. och du kan inte stoppa mig.

så, nu kan du återgå till att hata mig. hör av dig när du är trettio och har glömt varför.

2008-02-14 @ 21:42:20
Postat av: Muffin

Fast vi bestämde ju faktiskt tillsammas att vi skulle ta en paus right? Men det är klart som fan att jag blev arg när du sa att jag var som en lillasyster. Kommer du inte ihåg att du samtidigt sa "nejmen du är bara en kompis". Men det var ett missförstånd kom vi fram till sen. Jag tog det ju som att du såg mig som en liten plutt som du måste ta hand om, klart att jag blev arg och ledsen, för jag ville att du skulle se mig som en jämnlik vän. Gör du inte det då? För nu förvirrar du mig igen. Och den gången var jag hyffsat dragen och desperat efter tröst, jag är ju knappast arg för att du inte kär i mig.

På sätt och vis har jag gjort det, men jag ville ha lite mer tid för att vara säker. Och nej, jag sa inte att det var det enda sättet, jag sa bara att det gjorde det hela lättare. Jag hatade inte dig av att du skrev det där, jag blev bara sjukt ledsen och fattade ingenting. Jag började ifrågasätta varför du egentligen var vän med mig över huvudtaget om det finns som mycket hos mig som stör dig. Man kan inte tillsfredställa alla, jag är som jag är, och varje gång du framför något negativt som drar det ner mig som fan. Jag skulle aldrig göra så mot dig, för jag vet dina olika sidor så jag behöver inte påpeka det. Att vara elak på grund av något jag är eller något jag gör mot dig, borde inte det vara ett vettigare skäl?

Nej, jag kan väl inte det, fast det får du gärna göra för jag vill ha den. Trettio? Alright, vi säger så då.

2008-02-15 @ 08:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0