Blodbad.

Herregud. Det första man ser när man kommer innanför dörren är fullt med blod överallt på golvet. Min tjocka vovve Lukas har nått fel på sin tass, och det bara blöder och blöder. Jag tycker dom ska köra honom till veterinären, det är inte första gången. Hade nog lönat sig att kolla upp det. Men Kalle säger som vanligt "Ta det lugnt, det ordnar sig" Blablabla.

GEVÄR: Att drömma om skjutvapen anses av många drömtydare förebåda någon lyckosam händelse. Kanske är det just spänningen omkring ett vapen som stegrar förväntningarna... En annan tolkning lyder däremot så här: Se: du blir hedrad. Bli beskjuten med: din älskade kan svika dig. Se riktat mot sig: du får en lysande idé, som du också lyckas genomföra.

FEST, förbereda: en ganska vanlig dröm, som kan bero på att du har en jäktig dag framför dig och oroar dig för hur du ska hinna med allt. Delta i: tråkig underrättelse.


 

HAV: Om detta skrev den schweiziske psykologen Carl Gustav Jung: "Havet är symbolen för det undermedvetna, ty under dess glittrande yta döljer sig ofattbara djup". Att tolka drömmar om havet blir därför individuellt, eftersom varje människa har sina egna problem. Här är några olika försök. Se lugnt: lyckan blir din. Se stormigt: olyckan kan drabba dig när du minst anar det. Bada i: hälsa och välgång. Se även BADA. Färdas på: seglatsen genom livet är alltid ett vågspel. Faror hotar, men med en bra styrman vid rodret kan lyckan bli din, lyder en romantisk tolkning.


Grejen är att jag drömmer om gevär, pistoler och liknande väldigt ofta. Haha.


Kommentarer
Postat av: Helena

jag drömde om att någon riktade en pistol emot mig jätteofta förut, eller att någon kom bakom mig och skulle sätta en kniv i ryggen på mig, men precis då vaknade jag alltid..

2007-08-19 @ 20:54:04
URL: http://gummiankpastej.bilddagboken.se
Postat av: Mikaela

var kollar du såna där grejer? :)

2007-09-08 @ 14:09:35
URL: http://ladolcevitaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0