grå + orange + röd

är så förbaskat irriterad över att inte ha internet på min dator. en snubbe ska tydligen fixa det till helgen, mm. till helgen! jag har inte tid att vänta. har massa saker som jag måste göra. saker att betala osv. så det blir väl att åka ner till stan och fixa det där istället. oförskämt jobbigt för någon som är så lat som jag ibland. jag kan iallafall trösta mig med en rundtur i stan. jag tänkte kika in på buttericks och se om där finns något roligt till lördag. jag vet inte riktigt vad jag ska vara.. kanske en skabbig zombie. eller en äcklig basill. en parasit! eller kanske något random med en rosa peruk. hade varit coolt att få vara rosa för en kväll igen, haha.

jag kommer ihåg att jag var så glad över att dom senaste dagarna varit så soliga. det kändes som en liten tröst med tanke på kylan, men nu är allting grått och kallt och eländigt. det gör min eländiga själv ännu mer eländig. löven på träden är fina men rivs med vinden alltför snabbt. jag hatar vind. såvida den inte är mjuk och sval och fläktande en het sommardag. nu är den bara hård och kall. jag hatar ljudet den ger ifrån sig när man tittar på den från ett fönster. den slår hårt mot väggarna, som att den försöker ta sig in. jag har alltid tyckt att hårda vindar är värre än åska. åskan känns ofta så långt bort, meddans vinden härjar precis utanför ditt fönster.

jag borde bege mig hemåt nu och sätta igång med det som måste göras idag, men jag orkar inte. jag vet knappt vad jag orkar, hela den här dagen känns meningslös, precis som gårdagen. precis som morgondagen och dagen efter det. förhoppningsvis visar det sig vara felaktigt. ängsligheten brukar släppa taget tillslut. så jag ska smörja in mig ordentligt ikväll så att den kanske inte förmår att hålla sig kvar längre.

nu regnar det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0