3:1 blending

Jag har svårt att välja. Ganska ofta, med ganska mycket. Just nu vet jag inte om jag ska sitta kvar här. Eller gå ut och ta en cigg. Eller kanske sova? Stirra in i en vägg och fundera på allt eller inget? Försöka skriva en fyndig text med mening och värdigt innehåll? Eller så sitter jag helt enkelt här och skriver en massa skit om ingenting.

Jag har iallafall haft en trevlig dag i skolan. Den började iofs inte på topp, med ett genomdrag klockan halv nio på morgonen med en kabaré som man inte har spelat på två månader. Vi blev totalsågade, jepp! Det ända som fick någon positiv kritik var mitt danssolo, wo-ho. Men senare mot dagen blev det bättre, när vi väl skulle repa skiten. Det är underbart när en hel grupp på sex personer lyckas vara övertrötta på en och samma gång, jag har inte skrattat så mycket på länge. Vi är störda, varenda en av oss. Vad är det egentligen med oss teatermänniskor? Seriöst, vart vi än kommer ska vi stojja och tjoa som ett gäng apor på gud vet vad. Vi ska hela tiden synas och höras och ställa till med något i vanliga och civiliserade miljöer. Som till exempel när det var terminstart i stora salen på skolan. Vilka kör en intern och fullkomligt knäpp grej när mötet är avslutat? Vi såklart.

Jävla nissar, dom där teatermänniskorna.
Jag vet för övrigt inte varför jag snackar om detta.
Knappt vad jag snackar om överhuvudtaget. Yeah.

he wants to give me the world
i'll be pretty for you
i'll be pretty for you!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0