28:1

Godkväll. Nu är det söndag, och trots att jag ska sova ett par sköna timmar innan det är dags att möta dagen så vet jag att den inte kommer att bli bra. Så är det med söndagar, speciellt när man har haft lov och börjat känna sig ganska så bekväm med det. Och så har vi publikrep med vår pjäs på torsdag, jag måste verkligen sätta min ryska monolog, annars kommer jag att få nervöst sammanbrott.

När jag gick första ring på gymnasiet var jag väldigt osäker och blyg på scen, vilket gjorde att själva mitt skådespeleri fick komma i skymundan. Jag lyckades så småningom ta mig över den muren och "blomma ut". Haha, vad lökigt det där lät, men ungefär så. Och nu, när jag ska göra en monolog på ryska, känns det som att jag är tillbaka på andra sidan muren igen. Jag känner mig helt handikappad och förvirrad och det gör mig väldigt nervös. Det känns som att jag tappar allting jag kan och istället står och fokuserar på att försöka prata ryska, haha! För jag kan trots allt inte prata så bra ryska, även om jag förstår allt. Snacka om utmaning, eller snarare sagt självplågeri. Haha. Hur ska detta gå?

Jag vill också passa på att nämna att jag har funnit mitt kall i livet, mhm så är det. Det är däremot 100% hemlighetsstämplat, för det är så friggin awesome att ingen annan ska få veta. Och jag ska lyckas, om jag ska! Jag ska studera, analysera och forska djupt. Prova. Samla kunskap, hitta metoder. Och när jag har lyckats, då har jag en väldigt väldigt dyrbar nyckel och lösning i min hand.

Cheers and goodnight!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0