lättare sagt än gjort

Jag satt och funderade lite randomly på saker som har hänt mig i mitt liv, det kom lite sådär från ingenstans. Jag tänkte på olika val jag gjort och hur jag har förändrats genom åren, och då kom jag att tänka på allt jag sa att jag aldrig skulle få för mig att göra för några år sedan.

"Nej usch! Jag skulle aldrig ens kunna prova att röka en cigarett!"

Typiskt exempel. Hur hamnade jag då, två år senare, på en fest, lite småberusad och med en cigarett felvänd i käften? Det kan man ju undra sig. Och tänk vilka misstag man gjort som man aldrig trodde att man skulle göra? En så enkel sak som att snacka skit, det skulle ju jag aldrig kunna göra? Det är ju fel. Det är fel att ha fördomar också.

Tänk så mycket man har fått inprintat gällande vad som är rätt och fel, men sen när man väl hamnar i en situation där man själv sätts på prov så är det ibland väldigt lätt att trilla dit. Ibland är det lättare sagt än gjort att verkligen göra det som är rätt.


Snart kommer den riktigt bitska kylan igen

Sleep tight!


Kommentarer
Postat av: Jocke

Vad du var filosofisk ikväll :)

2009-11-03 @ 02:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0