hus i helvete

Det känns inte speciellt stabilt att varje gång min mamma är på dåligt humör så blir jag utslängd och utan nycklar. Speciellt inte när David är borta under hela helgen och kommer hem på söndag, bra timing. Men jag fick åka ut till Örkelljunga med Kalle, så det löste sig. Vi lagade mat, kollade på Så ska det låta och sen på Harry Potter och Halvblodsprinsen. Så en väldigt lugn, trevlig fredag.. känns längesen det haha. Nu har jag iallafall lyckats komma in i lägenheten igen, morsan skriker inte längre, hon är tvärtom helt tyst och har stängt in sig i sitt(mitt) sovrum. Jag undrar vad som egentligen är värst. Blir så trött på detta... hon började gala på mig som en idiot igår utan att jag ens hade gjort någonting! Verkligen ingenting. Det finns ändå stunder då jag vet att jag också betett mig dåligt, men nu kom det verkligen helt från ingenstans! Jag blir så fruktansvärt ledsen, och det känns också jobbigt nu när jag känner att jag är påväg uppåt igen efter alla månader då jag mått väldigt dåligt.

Men jag ska inte låta någon trycka ner mig nu, no more. Jag ska inte lyssna på idioter. Varför är det så lustigt att man lyssnar på elaka saker som folk säger trots att man vet att det inte är sant? Jag blir ledsen för att det är elakt, vare sig det är sant eller ej. Och jag blir också lätt osäker om någon säger till mig att jag är en dålig person, då börjar jag direkt fundera kring detta, jag kan fundera på det i flera veckor och känna mig osäker och dålig. Hur puckat är inte det?! Herregud, jag vet väl att jag inte är dålig? Jag kanske inte vet till hundra procent ännu vem jag är, men att jag skulle vara en dålig person är ju bara så jävla korkat. Och det är viktigt att jag säger det till mig själv, att jag vågar skriva ner det till och med. Nej! Det krävs för mycket tid och energi för att vara osäker på sig själv, livet väntar inte hur länge som helst på att man ska börja ta för sig. Don't listen to stupid people because they're stupid. Kort, gott och mycket sant!

Nu ska jag fixa och trixa lite, sen blir det träning, jobb och sen vet jag inte riktigt vart jag ska ta vägen. Känner verkligen inte för att sova i lägenheten, usch nej, men det löser sig nog sen så småningom. Hejdå!

Kommentarer
Postat av: miixx

rätt fin blogg ändå :> vill du följa varann via bloglovin ? :>

2011-04-16 @ 19:21:23
URL: http://miixx.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0