filmtipset

eftersom att jag faktiskt jobbar i en videobutik där vi får hyra filmer gratis,
så är det faktiskt på tiden att jag tipsar om lite bra filmer.
jag kollar faktiskt inte på film SÅ ofta, det hinner jag inte.
men mer än innan jag började jobbade här, det är en sak som är säkert.

FANTASTIC MR FOX


ååh! den här filmen är friggin amazing. underbara karaktärer,
udda rolig humor och väldigt originell. welcome to the world of foxes <3

5/5 muffins

DORIAN GRAY


en filmatisering av klassikern dorian grays porträtt av oscar wilde.
mycket bra bok. mycket bra film. see it!

5/5 muffins

CORALINE


en filmatisering av den fantastiska berättelsen om coraline.
jag såg en uppsättning av coraline en gång och var då självklart
tvungen att se filmen också. färgsprakande, finurligt och fint!

4/5 muffins

FAMILJEN JONES


cool idé och helt rätt i tiden. ingen superduper film
men helt klart underhållande och sevärd, just för sin story.

3/5 muffins

THE CRAZIES


bra rulle om virus och utrotning av befolkningen.
och nej, det är inte zombies. skönt med den variationen.

3/5 muffins

KICK-ASS


alltså jag trodde att den här filmen skulle vara
ett jävla påhitt, men den var faktiskt för jävla bra!
inte tråkigt en sekund, den här tror jag att många
kan tycka om. + + + + + !!

4/5 muffins

COMING MORE! kanske. fast inte mer nu.

laters!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0