m a k e u p



Här kommer lite sminktips och knep som jag själv brukar använda mig av!

1. Mitt viktigaste redskap är definitivt fransböjaren, för mina fransar är superkorta och väldigt raka. Då gör en bra fransböjare verkligen jobbet. Åhlens har en till ett bra pris som fungerar alldeles utmärkt. Däremot så har jag läst att man INTE ska böja fransarna efter att man målat på mascara, utan före. Jag böjer dock både före och efter, eftersom att fransarna har en tendens att "gå ner" när man lagt på mascara.

2. Använd dina ljusa skuggor som highlighter! Funkar jättebra. Speciellt snyggt är det att lägga lite skugga precis över läppen i mitten, det ger ett fint glow och intryck.

3. Solpuder är snyggt även som ögonskugga, det ger ett fint djup.

4. Använd en ljus läppenna i samma färg som ditt stift/glans och måla lite utanför dina egna läppars konturer, det förstorar på ett snyggt och naturligt sätt.



Nu ska jag iväg och jobba, hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Haedil *HUMOR BLOGG*

haft en bra dag? :D♥

2010-05-16 @ 19:03:07
URL: http://crazyhumor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0