e s c 2 0 1 0

Igår hade en grupp från klassen samlats hemma hos Sofia för att grilla och titta på Eurovision Song Contest. Vann rätt låt? Vad tycker ni? Absolut, tycker jag. Grattis Tyskland, det var längesen dom vann så det var på tiden! Cool och catchy låt med Kate Nash influenser, gullig förvirrad tonåring som kändes sådär härligt malplacerad och bortkommen i sin situation. Grattis grattis!


Lena sjöng Satellite

Mina andra favoriter:

RUMÄNIEN - Playing With Fire

Tror nog att det här var min favorit. Jättebra låt med bra refräng, fast man hade kunnat skippa bönans operadel. På tal om böna.. fyfan vad snygg den där bruden är. Jag och David övervägde seriöst en trekant.

AZERBAIJAN - Drip Drop

Den här gilla jag, skön låt. Dock var framträdandet lite stelt.

FRANKRIKE - Allez Olla Olé

När den här drog igång började hela gänget dansa, den behövdes verkligen bland alla satans ballader! Den här kommer jag att dansa till i sommar. Riktigt skön låt!

ISRAEL - Milim

Visst hade han problem med rösten på vissa ställen, men annars så är det här en väldigt vacker låt med ett vackert språk som jag fastnade för.

De värsta bidragen:

DANMARK - In A Moment Like This

Jag förstår verkligen inte? Detta är pinsamt. En tråkig duo utan kemi och med en kille som ser ut som att han aldrig stått på scen innan. Tråkigt framträdande, kass låt och kassa artister. Kvällens sämsta enligt mig.

VITRYSSLAND - Butterflies

Detta var också ganska så pinsamt, jag gapskrattade när fjärilsvingarna åkte fram. Pinsamt att Robert Wells var med också. Sliskigt och töntigt, ren skit helt enkelt.

Det fanns en hel del andra dåliga bidrag också kan jag lova, men dom här var nog dom värsta ändå.

Kommentarer
Postat av: Jennie - frågestund

SV ; den är otroligt cool !

2010-05-30 @ 15:41:36
URL: http://sheislost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0