16:1

Godkväll! Jag ska snart lägga mig, är ganska trött. Vi har varit ute på vår första turné och sovit över borta och så, det har varit riktigt roligt! Har dessutom föreställning på skolan imorgon klockan kvart i två, det ser jag fram emot!

Jag orkar egentligen inte skriva så mycket vettigt. Förutom att jag älskar Paulo Coelho. (förlåt Alice)

"En pojke och en flicka blev vansinnigt förälskade i varandra. De beslöt att förlova sig. Och som fästfolk brukar man alltid ge varandra presenter. Pojken var fattig - hans enda ägodel var ett fickur som han hade ärvt av sin farfar. När han tänkte på sin älskades vackra hår bestämde han sig för att sälja fickuret för att köpa ett grant hårspänne i silver. Flickan hade inte heller några pengar till förlovningspresent. Så hon gick till den butik som ägdes av den främste köpmannen i trakten och sålde sitt hår. För pengarna köpte hon en guldkedja till sin älskades fickur. När de träffades på förlovningsfesten skänkte hon honom en guldkedja till ett fickur som hade blivit sålt, och han gav henne ett spänne till ett hår som inte längre fanns."

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Alice

Men OMG, den lilla berättelsen är skriven av en författare som skrev under pseudonymen O'Henry för länge sedan i New York. Så det var verkligen inte Coehlo som hittade på det här. jag kan visa berättelsen för dig om du vill, den är fruktansvärd fin!!



BLÄ på Coehlo om han tog credit för den minsann!

2010-03-21 @ 22:08:14
Postat av: Alice

Men OMG, den lilla berättelsen är skriven av en författare som skrev under pseudonymen O'Henry för länge sedan i New York. Så det var verkligen inte Coehlo som hittade på det här. jag kan visa berättelsen för dig om du vill, den är fruktansvärd fin!!



BLÄ på Coehlo om han tog credit för den minsann!

2010-03-21 @ 22:08:45
Postat av: Muffin

När jag läste det i boken så uppfattade jag det ganska så tydligt som att det inte var han som hade skrivit det. Så du behöver nog inte oroa dig :P

2010-03-21 @ 22:58:22
URL: http://crapmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0