liten och sketen - ja!

Jag hittade den här annonsen och blev lite smått irriterad:



Höstens finaste barnmode? Vadå barnmode? Jag är säkert inte den ända som har tänkt på det här med att barn växer upp mycket snabbare idag än när jag var barn, men vafan. Hur längesen var det jag var barn liksom? Nej precis, det har verkligen gått jättesnabbt och jag fattar inte grejen: när jag var liten såg jag ut som en jävla loffe. Haha nejmen, jag tog på mig det som min mamma satte på mig och brydde mig inte mer om det. Jag gick runt och såg förmodligen fullkomligt störd ut, glatt omedveten om detta såklart. I till exempel Stockholm trippar det runt små 11-åringar med höga klackar och små söta handväskor. WTF?

Det finns två sidor av världen idag: den utseendefixerande och ytliga sidan, och sen den sidan som kämpar för motsatsen. Det är ju dock ganska så tydligt att se vilken sida som har övertaget, tyvärr.

Nu ska jag sluta vara allvarlig och käka lite choklad.
Sen ska jag förmodligen sova och duscha. Eller ja,
jag duschar ju innan jag går och lägger mig. Men det
förstod ni nog. Nej nu ska jag sluta, jag har lite överskotts
energi över idag känner jag.

Godnatt and laters!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0