modcloth retro


Allting kommer från modcloth.com

Usch vilken dag, det här är nog den sämsta dagen på länge. Vi skulle ha premiär på vår kabaré imorgon, men nu visar det sig att en kille i vår grupp har svininfluensan, som jag nämnde igår. Han var helt isolerad på sitt rum på skolan idag, Peppe fick gå till matsalen och hämta en matlåda till honom, stackare. Känns väldigt tråkigt att behöva ställa in premiären men vad ska man göra? Och det är också ganska stor risk att resten av oss i gruppen blir sjuka, och det känns inte så tryggt i och med att vi ska börja turnera med vår kabaré nästa vecka. Bad luck alltså.

Vissa busschafförer går fan över gränsen! Jag skulle gå på bussen idag och hade en biljett + mitt rabattkort. Jag har alltid bara visat upp biljetten förut och inte behövt använda mitt kort igen när jag ska vidare. När jag går på bussen har jag mina musiklurar i öronen men låten står på paus.

Muffin: Hejhej! (visar upp biljetten)
Chafför: Du måste hålla mot ditt kort också (väldigt otydligt och tyst)
Muffin: Va?
Chafför: Ja du måste hålla mot ditt kort! Så! Så håller du det där mot läsaren (börjar tala höggljut, precis som när man ska säga åt ett litet barn att äta upp sin mat)
Muffin: Ahh okej.
Chafför: Om du inte hade haft dom där i (lurarna) så hade du nog hört vad jag sa.
Muffin: Uhm, jag spelar ingen musik just nu? (börjar gå vidare)
Chafför: Nähe! Men du hörde ju iallafall inte vad jag sa.

Beter man sig så mot en kund? Jag var helt stum, hon talade till mig som om jag vore en 13årig snorunge. Det slutade med att jag satte mig längst bak på bussen och grät. Så går det när man redan har en väldigt dålig dag och blir på gränsen till förolämpad av en busschafför.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0