beachångest.

Jag ryckte med mig en tidning idag på Konsum och satt
och bläddrade tills jag kommer till en artikel som heter ungefär
"STOR playa-prep!", och den såg ut ungefär såhär:

VECKA 1: KOM IGÅNG
- Lång promenad i rask takt, 60 minuter.
- Gym: pass med styrka och kondition.
- Långpromenad.
- Hemmaspa med ansiktsmask, peeling och inpackning i håret.

VECKA 2: SPRING DIG SMAL
- Ut och jogga!
- Situps. Ansiktsmask och peeling (igen tydligen)
- Jogga, jogga!
- Ut och spring igen.
- Ansiktsmask. (here we go again)
- Testa yoga eller pilates.

VECKA 3: TRÄNA MER
- Lång morgonpromenad.
- Varierad träning på gym. Cykel, löpband, situps..
- Hemmaspa. (igen)
- Jogga.
- Yoga.
- Vaxa benen. Bra att göra minst en vecka innan solning.

VECKA 4: GÅ VARJE DAG
- Peela huden och sov med brun-utan-sol.
- Yoga eller pilates.
- Jogga.
- Omgång nummer två med brun-utan-sol.
- Gym! Spinning!
- Köp nya solskydd.
- Promenera eller jogga.

VECKA 5: SLUTSPRUT
- Manikyr och pedikyr
- REDO FÖR STRANDEN!



Så ja, där har ni det mina vänner: detta är vad som krävs för att bli redo för en dag på stranden, och att läsa detta är också vad som krävs för att krydda sin redan existerande beachångest lite lite till. Räcker det inte med att man redan känner sig som en uppstoppad korv som kommer att sitta och gömma sig i t-shirt under en hatt stor som ett parasoll? Tydligen inte, och då är det väl tur att man blir uppmuntrad med att man måste genomgå ett program på fem veckor för att duga på stranden? Haha usch, nej! Gör som jag och Josefine: lägg dig på en näst intill öde strand i sällskap med ett par gamlingar och njut av solen i lugn och ro - en strand full med hetsiga tonåringar med prestationsångest är inte njutbart.

Night!

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Tror inte det där kommer funka på mig.

Desvärre.

2009-05-28 @ 09:27:04
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Daniel

Ja sen ska vi njuuuuta på beachen!

2009-05-28 @ 11:44:44
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Sanna

hehe tack!



Det schemat borde man ju följa, man ska bara få tummen ur röven =).

Ska du försöka följa schemat eller?

2009-05-28 @ 13:30:01
URL: http://trell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0