the invasion of the teens!

Scenario 1

Detta har hänt vid upprepade tillfällen: det är kväll, runt tio tiden, det är oftast en helt vanlig vardag. Jag promenerar lite och stannar på mitt vanliga ställe för en cigg, och vad ser jag? Ett gäng med säkert 10-15 ungdomar som sitter på gräsmattan och "festar", nya gröningen ungefär. Och nu menar jag väldigt unga ungdomar, dom är säkert inte mer än 13-15 år gamla. Dom skriker och väsnas som ett gäng hönor, skryter om hur fulla dom känner sig och sitter och blossar cigaretter för att sedan hosta i tio minuter.

Scenario 2

Igår när jag skulle gå hem från busshållsplatsen gick jag först till lekplatsen för att ta en cigg. När jag sätter mig på bänken kommer det fram två pojkar och den äldsta frågar om han skulle kunna få en cigg då.

Muffin: Sure. Men det är menthol, bara så du vet.
Lång pojke: Det är lugnt, tack så mycket.
(korta pojken tittar bedjande på mig)
Kort pojke: Kan jag också få en?
(jag blir lite ställd samtidigt som jag försöker hålla mig för skratt)
Muffin: Uhm, hur gammal är du?
Kort pojke: Jag är också 16, det är bara det att jag ser väldigt liten ut.
Muffin: Uhm..
Lång pojke: Det är lugnt, du får smaka av mig.
Sen går de iväg. Efter några sekunder vänder sig den långa pojken om och skriker.
Lång pojke: Det är min bror och han är 12 år gammal!
Kort pojke: Ssssccchh!!!
Muffin: *suck*

Scenario 3

Var påväg till parken då jag stötte på två tjejer och en kille som stod precis vid ingången.

Tjej 1: Har du en cigg jag kan få?
Muffin: Hm, alltså jag har inte så många kvar.. (och det var faktiskt sant den här gången)
Tjej 1: Kom igeeen! Snälla snälla snällaaa!
Muffin: Jo okejdå. *ger henne en cigg*
Tjej 1: Omg omg fyfan vad snällt tack så jättejättemycket! Hihihi!
Muffin: Ingen fara! (tjejen går bort till sina andra kompisar)
Tjej 2: Meh! Så fick du cigg?!
Tjej 1: Ja klart, jag frågade ju. Det är sån cigg med mint.
(man hör musik spela från närliggande höghus)
Tjej 1: Hör ni? Dom kanske har fest, ska vi gå dit och kolla? *skriker* EEEY HAR NI FEST!?!
Och sedan gick dom. Jag kanske också ska notera att detta var runt klockan sju på kvällen idag. På en söndag.

Slutsats

Vad försegår egentligen på högstadiet nu för tiden? Eller huvudfrågan kanske är; sän när blev jag 76 år gammal och pensionerad? Haha nejmen, fan vad det kryper ner i åldrarna. Jag har inte insett det riktigt förräns nu, när alla dom här småvuxna ungarna har börjat invadera min hederliga ciggplats. Visst, i den åldern är man som man är och så är det bara, men hur hamnade dom här?! Har dom möjligtvis spolats i land från parkeringen vid Bogarts eller vad? Jag vill bara röka min cigg i lugn och ro med mitt äckliga hår och mina sunkiga kläder utan att bjuda minderåriga på cigg. Det får mig att känna mig lite dålig, men jag känner mig dålig om jag säger nej också. Nej! Det är nog dags att ta sitt pick och pack och flyttade vidare, förhoppningsvis finns det fler potentiella ciggplatser som ännu inte är invaderade.


Night and laters, everyone.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0