Det kallas hyffs!

Imorse satt jag och Sarah på tåget påväg till skolan.
Mitt emot Sarah sitter en gubbe, stolen framför mig är tom.
Jag sätter upp fötterna på stolen mitt emot,
gubben tar efter ett par långa minuters betraktan fram en tidning till mig.

Gubben: Lägg den här under fötterna så slipper du smutsa ner så mycket.
Jag: Ehh.. ja okej.
Gubben: Så är det rent till nästa person som ska sätta sig där.
Jag: Mjo.. smart.
Gubben: Ja det var väl inte en så dum ide? *skrattar*
Jag: Ehehehe...
Gubben: Det kallas hyffs!
Jag: Ehheheh... jaja.
Sarah: *stön*
Gubben tittar på Sarah och säger: Håller du på att kräkas?
Sarah med förbryllad min: Eh, va?
Gubben: Ja det ser ut som att du håller på att kräkas.
Sarah: Eh... nej, men okej.
Jag: Det är snarare jag som håller på att kräkas på dig. =D
Gubben: *säger inget och tittar argt på mig, återgår sedan till att läsa sin bok*
End of discussion.

Jag och Sarah har för övrigt haft en väldigt framgångsrik och bra dag.

RENT HUS, som vår minimusikal till ett skolprojekt numera heter. Bästa låten.

On and on.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0