Skånes svaga länk.

FARA, befinna sig i: ljusa framtidsutsikter.

HOTELL, se: du kommer ut på en resa. Bo på: det kan vara en gammal semesterdröm som spökar i ditt undermedvetna.

RESA: Att drömma att man beger sig ut på betyder att man strävar mot nya mål, att man vill förändra sin tillvaro.

HUND: Att drömma om hundar symboliserar ofta våra omedvetna instinkter. "Drömhunden" visar oss antingen tillgivenhet eller fientlighet. Har man en trofast hund som sällskap, är man säkerligen i harmoni med sig själv. Går hunden däremot till anfall mot en tyder det på inre obalans, och det skulle nog inte skada med en smula självrannsakan.

RYMMA: Du vill fly från något som du tror hotar dig.

RÖK: Röken i drömmen kan symbolisera något du oroar dig för att någon närstående ska få reda på. Omedvetet vill du lägga ut en rökridå som döljer vad du gjort eller skulle vilja göra.

HÄST, vit: erotisk upplevelse. Annan färg: du får reda på ett dödsfall. Rida på: även det betyder erotisk upplevelse oavsett hästens färg.

DJUR, mata: glädjande underrättelse. Springa undan för: du blir svartsjuk.

Vissa av dessa stämmer faktiskt. Jag ska nog skaffa mig en sån bok, för jag kan ändå inte låta bli att kolla upp vad jag drömt.

Idag var jag i Ängelholm med mamma och hennes kompis. Skånes tråkigaste stad, I tell you! I klass med Landskorna. Damn, dom hade inte ens H&M! Jag förstår inte. Där är så grått och tråkigt och litet, och alla människor verkar vara så konstiga. Aldrig mer ska jag åka dit, förutom dagen innan julafton då faster fyller år och alltid bjuder dit oss. Jag följer mest med för att hon lagar världens godaste köttbullar med blåbärsgelé, och för att jag alltid får en massa julklappar från släkten med mig hem. Okejdå, det är tradition. Och min faster är väldigt snäll och hennes gubbe är skitgullig. Annars, never.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0